Mässa, uppvisning och massa kaffe

image

Jag började med en kopp kaffe efter att jag blivit väckt av lillebror som startade sin robot som med mekanisk röst skrek: ”FIRE FIRE!” God morgon eller nåt.

image

Sedan var jag på glädje och hälsomässan, som tur var hade jag det bästa av bästa sällskap som höll koll på både mig och mina saker.
Det fanns massor från indianer till bajsspray, det vill säga något för alla. Vi kom främst dit för fikan.
Jag skulle fota vad jag provade men råkade ha fel inställning på telefonen så jag fotade våra kaffeplantor istället.

image

Nästa försök gick bättre. Långsittande nålar i öronen, får se hur jag kan sova inatt, jag sover ju på vänster sida. Håll tummarna för att de hjälper min spända nacke.
Provade även någon massagemaskin med radiovågor, mycket spännande även detta och det kommer jag prova igen.

image

Efter mässan åkte vi till lillebrors gymnastikuppvisning. Storebror satt tålmodigt och väntade…

image

… i fem minuter sen åkte jackan av. Sen satt han inte still många sekunder förutom när han åt russin, fikonstång, kladdkaka, varmkorv eller drack saft. Annars körde han som sagt en egen uppvisning på läktaren. Storebror står i kö till gymnastik men det är tyvärr tvärfullt i hans åldersgrupp. Vi håller tummarna för att någon tröttnar på att hålla på med gympa så vår balans och klättermästare får börja.
När jag hade fått ner storebror från räcket hoppade morfar upp där istället för att kunna fota bättre. Undra om vi kan anmäla honom till någon gympa?

image

Här står maken och lillebror redo att börja, de körde en hinderbana och det såg lite ut som agility fast utan hundar och med barn istället. Alla var superduktiga men jag tycker nog att skägget skötte sig exemplariskt och jag skämdes inte en sekund och lillebror trotsade sin svindel och hoppade från den stora plinten och spatserade över hela mattan där alla andra slog kullerbyttor.

image

Efteråt behövde vi fylla på lite energi för att kunna laga middag, i mitt fall titta på när middagen fixades. Jag hann inte fota innan de två första tuggorna redan tagits, är det bråttom så är det.

image

Medaljörer kommer sova med medaljen inatt, storebror var stolt över lillebror att han nu äntligen fått en medalj. Storebror har tre medaljer från en annan gympa han gått på tidigare.

Jag är helt slut men är glad för att jag orkat med dagen. Många små pauser och både familj och vänner nära har gjort det genomförbart. All kärlek till er!! 💜 💜 💜 💜 💜

Lämna en kommentar