Vinst, smink och påtvären

Jag har vunnit en tävling jag helt glömt bort att jag varit med och tävlat i så det blev son min moster sa när hon gick förbi mig på mässa, att jag ska bli fin.

Så vi får väl se, detta kommer bli min andra sminkning på salong, den första fick jag i julklapp för åtta år sedan och maken tyckte att jag såg ut som hej kom och hjälp mig, men sen var det kanske inte det smartaste draget att välja partysminkning en tisdag klockan tio.

Jag har blivit sminkad av proffs vid andra tillfällen oxå, bland annat på ett bröllop när en mycket kär vän gifte sig. Då var jag gravid och dann och lite smått ledsen för att alla var så fina, inte konstigt jag tyckte så jag var ju med bruden när hon blev fin. Vi satt i poolrummet och brudens lillasyster gjorde mig superfin.

På mitt eget bröllop blev jag sminkad och provsminkingen gjordes på ett torp utan rinnande vatten och knappt utan spegel, men jag tyckte jag blev fin ändå.

Så nu ska jag alltså bli fin igen.

Hade tänkt skriva om något helt annat men barnen delade upp påtvären sysslorna, den ena vägra äta och den andra vägra sova. De där sakerna dansar på tålamodsnerven.

Nu ska jag äta choklad och maken ut och gå, bra uppdelning på sysslorna hos oss oxå.

Lämna en kommentar